التراسونیک چیست؟

 

(Ultrasonic Cleaner)

تمیز کننده اولتراسونیک دستگاهی است که با امواج مافوق صوت بشکل ویبره درون مخزن حاوی آب دیده میشود که اغلب بر اساس نوع کارایی از فرکانس هایی بین 28 -40 کیلوهرتز استفاده می‌شود.

وقتی میگیم امواج مافوق صوت یعنی از حد شنوایی یک انسان فراتر است.

دستگاه اولتراسونیک یک مخزنی از جنس استیل 304 (برای مواردی که نیاز به استفاده از  حلال پایه قلیایی می باشد) یا استیل 316  ( برای مواردی که نیاز به استفاده از محلول های پایه اسیدی باشد) را دارا می باشد. (بندرت پیش میاد شما بتونین آلودگی ها رو با آب بتنهایی پاک کنین، چراکه هر نوع آلودگی نیاز به پاک کننده مخصوص خودش را دارد.

با توجه به کارایی مخزن و صرفه اقتصادی  جهت تولید دستگاه، ضخامت ورق مخزن در استیل های 304 بصورت مخازن آماده 0.8 میلی متر است (کمتر از یک میلی متر) این مخازن برای سرو خیارشور و گوجه در رستوران ها زیاد مشاهده کردین طبیعی است با توجه به قیمت اقتصادی برای مصرف کننده استفاده از این نوع مخازن برای تولید کننده نیز منطقی باشد اما لازم به ذکر است که مخازن با ضخامت کم، در دراز مدت دچار خورندگی موج و محلول شده و سوراخ خواهند شد. البته که این نوع مخازن برای حجم های کمتر از 30 لیتر، قابل استفاده می باشند.

با توجه به ارائه دستگاه های سفارشی، ما در مخازن استیل 304 و 316 از ورق هایی با ضخامت 2 میلی متری استفاده میکنیم که در دراز مدت از عمر بالایی برخوردار باشند و دچار آسیب و خورندگی نشوند.

 

شما از اولتراسونیک استفاده میکنین تا نقاطی که دارای خلل و فرج  هستند و درزهای روی سطح قطعه که دسترسی به آن سخت می باشد را با نفوذ موج التراسونیک براحتی شستشو بدین در واقع خطای نیروی انسانی را با استفاده از حمام شستشو، به صفر می رسونید (دیگه ابرکشی نخواهید داشت)

قرارگیری قطعات اصلی این دستگاه که شامل ترنسدیوسرها هستند (تولید کننده امواج آلتراسونیک) بر حسب نوع کارایی دستگاه یا در قسمت کف مخزن یا در قسمت دیواره های مخزن جاگذاری خواهند شد.

لازم به ذکر است که ترنسدیوسرهای موجود در بازار  بین 50 - 60 وات ارائه میگردد، اما رده بندی کیفیت در هر نوع وات نیز متفاوت می باشد. 

 برای تامین گرمایش آب درون مخزن نیاز به هیتر است که هیتر های صفحه ای یا میله ای و ... در قسمت دیواره مخزن تعبیه میگردد.

Image

آدرس

تهران، امامزاده حسن، خیان صبوری، پلاک 538

تماس با ما

66040528 (21) 98+

موبایل: 6830 268 0919 

سلام! یکی از نمایندگان ما را در زیر کلیک کنید تا از طریق واتس اپ با هم در ارتباط باشید و یا می توانید برای ما ایمیل بفرستید

info[at]novinchemie.ir

  ارتباط از طریق واتس اپ
Close and go back to page